Hendrikse – Where The Road Takes Me
Format: CD / Label: Eigen Beheer

Tekst: John Maes

Rob Hendrikse, de singer-songwriter uit Dordrecht, is in heel Zuid-Nederland en België bekend als een zeer begeesterd performer. Intieme songs van eigen hand wisselt hij af met favoriete covers van Tom Petty, Pink Floyd, Johnny Cash en Fish.

‘Where The Road Takes Me’ is zijn vierde album die hij in eigen beheer uitbrengt. De vorige drie nog onder het pseudoniem van Fixxxman. Liefst negen eigen nummers en twee bonus covers deze keer.
Alle voornamelijk geschreven en gecomponeerd in de beginperiode van onze Coronacrisis. Rob mistte als geen ander zijn live optredens, kreeg de nodige tegenslagen te verwerken en besloot vastberaden de studio in te duiken om nieuw materiaal op te nemen. Een aantal intieme sterk gepassioneerde nummers met voor de afwisseling nummers in grotere bezetting met drummer Cor ‘Mad Max’ Fens, Rob Orlemans op gitaar en Patrick Zappije op o.a. synths, piaono, bas, gitaar.

Het album ademt vooral in de ballads rust en kalmte uit waarbij je helemaal weg kunt dromen ondersteund door de indrukwekkende sonore donkere stem van Rob. Vooral bijvoorbeeld in het nummer Fly Away voel en hoor je het verdriet wat Rob te verwerken heeft gekregen bij het verlies van een van zijn beste vrienden. Ontroerend mooi gebracht met een hoog kippenvel gehalte. Deze gehele song neemt je mee in deze droefenis, vooral als de elektrische gitaar en drumpartij wordt ingezet. Dit nummer is tevens als single te horen en zien via het youtube kanaal van Rob.

Het volgende nummer The Future Come wordt ingezet door een radioverslaggever uit Dallas 22 november 1963, die de aankondiging doet van de drie kogels waarmee John F. Kennedy om het leven werd gebracht. De steeds maar terugkerende thema’s van Rob ‘On the Road’ – ‘The Long Road’ – ‘The Endless Road’ opent hier weer deze song waar hij op zoek is naar ‘The Unknown’. Mijmeringen over het verleden, heden en de toekomst.
De prettige opname en warme audio kwaliteit neemt je weer helemaal mee op deze oneindige zoektocht en de vele keuzes waar we in ons leven voor komen te staan. Voor ons allen herkenbare situaties en gevoelens verwoord in deze mooie song. Rob is dus steeds zoekend en onderweg, daarnaast hunkert hij er weer naar om de vele voor hem bekende zaaltjes, cafe’s en clubs weer als muzikant te bezoeken met zijn altijd prettige optredens en verlangen om nieuwe vrienden en oude bekenden te ontmoeten.

Dit album is een typerende variatie op de drie voorgangers. Meer afwisseling in composities,  arrangementen, ritmes en instrument gebruik. Je hoort aan alles dat er hard en stevig gewerkt is aan dit album. Rob heeft nagenoeg alles in eigen hand en beheer uitgevoerd.
Van marketing, eigen design, productie en promotie. Veel nachtwerk dus.

Een mooie surprise op dit album is het akoestische nummer ‘Just Want To Tell You’ is een nummer dat is geschreven voor Rob’s bonus dochter Sharena en stiekem is opgenomen toen hij het voor haar speelde.
De tracks zijn de afgelopen maanden opgenomen op diverse locaties zoals De Rodisc Studio in Tiel,  Music Department Dordrecht en de LRM Studio in Dordrecht.

01. Make It Rain
02. Down The Long Road (feat. Rob Orlemans & Cor ‘Mad Max’ Fens)