Dave Goodman Band – Make My Day
Format: CD – Digital / Label: Blind Lemon Records

Dave Goodman is een Canadese zanger/gitarist die over een fraaie soulstem beschikt en daarnaast een uitstekende akoestisch (blues)gitarist is. De in Duitsland levende Goodman heeft, samen met zijn band, in ons buurland al een behoorlijke live-reputatie opgebouwd. En net als al zijn collega’s werd de live muzikant zwaar getroffen door de corona lockdown. Als alternatief voor de liveoptredens omhelsde Goodman de live-stream. ‘Make My Day (Live Stream Lockdown)’ is de registratie van zo’n live stream opgenomen op 19 april 2020.

Op ‘Make My Day’ toont de Dave Goodman Band aan een ontzettend lekkere bluesrock band te zijn, met naast Goodman, mondharmonicaspeler Marc Breitfelder, pianist Georg Schroeter en drummer Martin Röttger.
De band beheerst het genre tot in de puntjes wat te horen is op de drie lekkere blues stompers She’s Gone (eigen compositie van Goodman), de boogie cover van Stevie Ray Vaughan’s Pride And Joy, met pianist Georg Schroeter in de hoofdrol, en Don Nix’ Goin’ Down.

Maar daar blijft het gelukkig niet bij. Robert Johnson’s bijna doodgecoverde Crossroads krijgt een prachtige boogie-uitvoering, waarin Goodman’s hoge soulstem prachtig tot zijn recht komt en waar hij op gitaar en Breitfelder op bluesharp excelleren. Marc Breitfelder is het geheime wapen van de Dave Goodman Band, een sensationeel goede harpspeler. Dat blijkt eens te meer in het poppy Make My Day.

Hoogtepunten van het live streamconcert zijn het folkachtige Hypnotized, een duet van Goodman en Breitfelder, en de zeer fraaie ballad Goodbye Gary.

Op Make My Day bewijst de Dave Goodman Band een uitstekend bluesrock ensemble te zijn dat een mooi gevarieerd repertoire brengt. Speciale aandacht ook nog even voor drummer Martin Röttger, die als eenmans-ritmesectie voor de niet geringe taak staat om de drie solisten aan banden te houden. Een taak die hij op zeer adequate wijze tot een einde brengt.

01. She’s Gone
02. Take Out Some Insurcance
03. Tiger By The Tail