Review: Neal Schon – Journey Through Time (Live)

Neal Schon - Journey Through Time (Live)

Neal Schon – Journey Through Time (Live)
Format: 3CD – DVD – Blu-ray – Digital / Label: Frontiers Music srl

Dit album bevat opnamen van een live concert opgenomen op 9 februari 2018 in The Independent in San Francisco, Californië. Dit is de show waar Neal Schon, oprichter van Rock & Roll Hall of Fame-inductees Journey, voor het eerst ‘Journey Through Time’ uitvoerde, naast tweevoudig Rock & Roll Hall of Fame-inductee en voormalige bandleden van Journey en Santana, Gregg Rolie, geïntroduceerd. Schon en Rolie worden vergezeld door het huidige Journey-lid Deen Castronovo op zang en drums, Marco Mendoza (Thin Lizzy, Whitesnake) op bas en John Varn op keyboards en zang.

De band trad op voor een volle zaal als onderdeel van een benefietshow om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de branden in oktober 2017 die de North Bay in de omgeving van San Francisco verwoestten. De band zong en speelde songs uit de hele Journey-catalogus, met de nadruk op het repertoire van de band, uit de jaren zeventig, toen de band op z’n populairst was.

De multi-Grammy-genomineerde Neal Schon richtte Journey in 1972 op en hij is tot nu toe het enige consistente lid van de band. Hij heeft deelgenomen aan elk album en elke tour. Voordat hij Journey oprichtte, was Schon ook lid van Santana en trad hij op met verschillende andere bands, waaronder Bad English, Hardline en HSAS (Hagar Schon Aaronson Shrieve), evenals Jan Hammer en Paul Rodgers (Bad Company, Free).

Hij heeft tijdens zijn carrière ook tien soloalbums uitgebracht, waarbij zijn gitaarstijl wordt beschreven als soulvol en melodieus; hij wordt en werd bewonderd door andere legendes zoals Eric Clapton en Prince. Journey heeft wereldwijd meer dan 100 miljoen platen verkocht, waardoor het een van de bestverkopende bands aller tijden is, met (vooral Amerikaanse) tophits als Don’t Stop Believin’, Open Arms, Lights en Faithfully.

In totaal staan er 29 songs op de drie cd’s en de dvd/blu-ray en de geluidskwaliteit van de opnamen is uitstekend evenals het spel van de muzikanten. Voor de liefhebbers van AOR-rock is dit een absolute aanrader!

01. I’m Gonna Leave You
02. Look into the Future
03. Kohoutek