Review: Mira Goto – Before

Mira Goto – Before

Mira Goto – Before
Format: CD – Digital / Label: Parfitt Music

De Amerikaanse singer-songwriter Mira Goto is geboren in Santa Cruz, Californië en woont tegenwoordig in Nashville, Tennessee. Haar muziek is een mix van country en pop en is naadloos verweven met de muziekscene van Nashville. Zelf omschrijft ze haar muziekstijl als ‘Diet country’, een filosofie die authenticiteit aanmoedigt en doet waar men goed in is.

Haar inspiratiebronnen zijn (country) zangeressen Kacey Musgraves en Ingrid Michaelson, The Civil Wars (Amerikaanse duo Joy Williams en John Paul White) en de uit Florida afkomstige akoestische indierockband Dashboard Confessional. In 2013 verschijnt ‘New Plaid Shirt’, een album dat zij uitbrengt onder de naam Mira Parfitt. In 2020 brengt Mira Goto haar debuutalbum ‘Nobody Wanted Me uit.

Deze maand verschijnt ‘Before’, een EP met vijf nummers, opgenomen in de Prime Recording Studios in Nashville onder toeziend oog van Derek Garten, de producer die volgens Goto in staat is om haar liedjes nieuw leven in te blazen, waardoor ze ook zelfvertrouwen krijgt. Goto omschrijft de nummers op ‘Before’ als een verzameling nummers die haar zeer nauw aan het hart liggen.

Het openingsnummer Enough To Try is sfeervol met het duet van Mira Goto met Derek Garten. Het titelnummer Before is een ontspannen en soepel geïnstrumenteerde song. Bright Eyes is een pareltje. Uitstekend gezongen en mooie harmonieën. Wanted is een schitterende ballad met fraai pianospel van Garten. Het slotnummer Loving You Is Killing Me is lekkere uptempo melodieuze country.

‘Before’ is een heerlijke zeer sfeervolle en prachtig gearrangeerde EP van een fantastische zangeres.

01. Enough To Try
02. Before