Review: Jimi “Primetime” Smith & Bob Corritore – The World In A Jug

Jimi “Primetime” Smith & Bob Corritore

Jimi “Primetime” Smith & Bob Corritore – The World In A Jug
Format: CD – Digital / Label: VizzTone Label Group

Het begint zo onderhand een traditie te worden , een nieuwe release uit de ‘From The Vaults Series’ en andermaal een voltreffer.

Twee oudgedienden die samen komen, verdeeld over een aantal sessies, om lekker muziek te maken samen en het resultaat daarvan vast te leggen op een plaat. Het zijn de standaard ingrediënten voor een hoop van de albums die uit de kluis van Bob Corritore komen, begeleid door de huisband van The Rhythm Room en aangevuld met wat gasten. Het is een keer op keer een prima formule gebleken en ook hier spat het plezier uit de speakers.

Bob Corritore en Jimi “Primetime” Smith kennen elkaar sinds de twee heren eind jaren ’70 beide in Chicago woonden. Toen Jimi zo’n zeven jaar geleden naar Phoenix verhuisde werden de oude banden al spoedig weer aangehaald met nu dus een album als resultaat. Voor de totstandkoming van ‘World In A Jug’ werden vier sessies gebruikt tussen 2017 en 2020, sommige in de Tempest Recording Studio te Arizona en ook de Rhytm Room werd gebruikt voor enkele live opnames. Voor de productie tekende Bob zelf samen met Kid Andersen (ook al zo’n bekende vriend van Bob en wiens naam we vaker tegen zijn gekomen in The From The Vault Series). Diezelfde Andersen nam ook de mix voor zijn rekening.

De tien tracks vliegen voorbij want vanaf opener I Got The World In A Jug tot aan afsluiter Fire and Ice is het simpelweg genieten van een bonte verzameling aan muzikanten die met hoorbaar plezier staan te spelen. Natuurlijk wisselen Bob en Jimi beurtelings hun plek in de spotlight met verve in maar de begeleidende band die daar de ruimte voor creëert verdiend evenzoveel krediet, dit is een formatie van grote klasse.

Met het risico nemend dat ik herhaling begin te vallen, kan ik eigenlijk alleen maar stellen dat deze uitgave andermaal verplichte kost is en dat het gerust meer dan deze tien nummers had mogen bevatten.

01. I Got The World In A Jug
02. Love Her With A Feeling
03. You For Me