Joyann Parker – Out Of The Dark
Format: CD – Vinyl – Digital / Label: BNC

Sommige talenten blijven onverklaarbaar lang verborgen voor het grote publiek dat ze verdienen; dat geldt zeker voor een zangeres uit Minneapolis, Joyann Parker. Haar singing roots liggen in de kerk en werden gecombineerd met een gedegen muzikale opleiding. Pas op latere leeftijd zet ze de eerste stappen op weg naar een groter (rock)publiek als in 2018 haar debuutalbum ‘Hard To Love’ uitkomt, een prima album dat nu gevolgd wordt door ‘Out Of The Dark’.

Met ‘Out Of The Dark’ overtreft Joyann Parker alle verwachtingen. Het is een dijk van een plaat van een zangeres met een prachtige, volle, in soul gedrenkte stem. ‘Out Of The Dark’ kent geen enkel zwak nummer. Het album bevat elf door Parker samen met gitarist Mark Lamoine geschreven composities.

De eerste drie songs zijn gloedvol gezongen soulkrakers, waarbij in het fraaie Carry On duidelijke gospelinvloeden te horen zijn. Daarop volgen twee country songs, waarbij vooral in het mooie Either Way, de invloed van countryzangeres Patsy Cline (1932 – 1963) op de performance van Parker te horen is. Dat Parker zich zeer bewust is van het feit dat ze, zoals zo vele country en poprock zangeressen, beïnvloed is door Cline, mag duidelijk zijn uit het feit dat Joyann Parker een jaar lang met haar band door de VS toerde met een Patsy Cline Tribute Show.

De veelzijdigheid van Parker wordt nog benadrukt in het jazzy Predator en de in een dixieland setting gepeelde tough woman song Dirty Rotten Guy, waarin Parker op mannenjacht gaat (“Gonna find me a no good, low down dirty rotten guy”). Prachtig is daarna dan weer de green eyed soul van Come On Baby (Take Me Dancing) en de gloedvolle soul van Hit Me Like A Train.

Joyann Parker sluit Out Of The Dark af met het titelnummer, een fenomenaal gezongen doorleefde ballad, waarin ze bewijst een van de allerbeste soulzangeressen van het moment te zijn.

‘Out Of The Dark’ is een onnavolgbaar goed album van een zelfbewuste soulzangeres die veel te lang verborgen is gebleven voor het grote publiek. Een album dat een groot publiek meer dan verdient.

Website: Joyann Parker